Ας γράψετε κι ας μας στείλετε και το δικό σας κείμενο, για το πώς φαντάζεστε το "νέο παιδαγωγό". Διαβάστε στη συνέχεια τι έγραψαν άλλοι εκπαιδευτικοί.

  • Παντίδου Γεωργία

    Αντί εισαγωγικού σημειώματος προτίμησα να ξεκινήσω την αναφορά μου στο θέμα του «Νέου Παιδαγωγού» με ένα ταιριαστό απόσπασμα από την «Αναφορά στον Γκρέκο» του Νίκου Καζαντζάκη. Θεωρώ πως είναι η καλύτερη αφόρμηση για τη συζήτηση και την αναζήτηση του προφίλ του «νέου παιδαγωγού»..

    Περισσότερα

  • Μουλά Ευαγγελία

    Παιδαγωγική: Aντίδοτο στην κρίση και αρχιμήδειος μοχλός αλλαγής. Καθώς κάθε κείμενο λαμβάνει αναπόφευκτα χώρα εντός συγκεκριμένου συγκείμενου με το οποίο βρίσκεται σε δυναμική αλληλεπίδραση και είναι αδύνατο να αποσοβήσει τη χρονικότητα ή την απορρέουσα από αυτήν επικαιρότητα, έτσι και ένα κείμενο για  ...

    Περισσότερα

  • Συμεωνίδης Βασίλης

    Διαρκώς νέοι. Το σημείωμα αυτό δεν είναι εύκολο. Απευθύνεται σε έναν αναγνώστη προς τον οποίο έχουν μιλήσει ήδη πολλοί και άξιοι. Με αυτό το δεδομένο δε φιλοδοξεί να πει κάτι καινούριο, αλλά να ψιθυρίσει την αλήθεια μιας «παρήγορης» σκέψης.  ...

    Περισσότερα

  • Αντωνίου Παναγιώτης

    νέος -α -ο Σύμφωνα με το λεξικό της κοινής νεοελληνικής  το λήμμα νέος ως ουσιαστικό αναφέρεται και προσδιορίζει την ηλικία ή το καινούριο ως προς τον χρόνο πάλι. Επίσης αναφέρεται σε κάτι που έχει πρωτοποριακό χαρακτήρα ή παρουσιάζεται ως ιδέα ή μέθοδος πρώτη φορά ...

    Περισσότερα

  • Αμανατίδης Νίκος

    Τι θα μπορούσε να είναι η Νέα Παιδαγωγική παρά μια νέα ελπίδα για την παιδεία, για τη μάθηση και για τον κόσμο. Μια νέα οπτική για τον δάσκαλο του σήμερα που απαντά στις αγωνίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει καθημερινά. Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά από τα  ...

    Περισσότερα

  • Βασιλειάδου Ξένια

    "Λοξό Χαμόγελο"… Αυτά τα διαχρονικά αποφθέγματα έχουν γίνει εξώφυλλο στο φάκελο που κουβαλάω κάθε μέρα στο σχολείο… Και αυτό για να μη "ξεχνιέμαι", να μην "παρασύρομαι"…
    Τις διάλεξα ως θεμέλια πάνω στα οποία θέλω να πατώ, να "κτίζω" και να "κτίζομαι"...

    Περισσότερα

  • Δρακοπούλου Μαρία

    Όταν μια Νέα Παιδαγωγός ξαγρυπνά ... Κυριακή βράδυ. Μια Νέα Παιδαγωγός στριφογυρίζει στο κρεβάτι της μάταια. Ο ύπνος δεν έρχεται γιατί χιλιάδες σκέψεις τον διώχνουν μακριά. Πολύ τους αρέσει το Edmodo, πρέπει να προχωρήσω με την εγγραφή κι άλλων μαθητών ...

    Περισσότερα

  • Κουκλατζίδου Μαρία

    «Ο καλός δάσκαλος δεν λειτουργεί ως δάσκαλος, αλλά ως ένας άνθρωπος που εξακολουθεί να μαθαίνει μαζί με τους μαθητές του» Seymour Papert  ... να απαριθμήσουμε και να περιγράψουμε τα  χαρακτηριστικά του νέου παιδαγωγού. Μέσα από μια ιδεοθύελλα, λέξεις και φράσεις...

    Περισσότερα

  • Παπανδρέου Κωνσταντίνα

    Η ένταξη της διδασκαλίας των "β" ξένων γλωσσών τα τελευταία χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δικαίωσε την έννοια της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας. Ο  Νέος Παιδαγωγός  ως ξενόγλωσσος φιλόλογος  ...

    Περισσότερα

  • Λαΐνά Μαρία (Μελίνα)

    Ως νέος παιδαγωγός θα επιθυμούσα να είχα στα χέρια μου ένα εγχειρίδιο δράσης και συμβουλευτικής που θα με καθοδηγούσε σε κάθε βήμα μου εντός και εκτός σχολικής αίθουσας, θα με συντρόφευε στους εκπαιδευτικούς ...

    Περισσότερα

  • Θεοδωρίδου Αλεξάνδρα

    Άσπρο, μαύρο και διαβαθμίσεις του γκρι.
    Σκέψεις, στόχοι και επιλογές. «Πρέπει», «Θέλω» και συνδυασμοί. Μυαλό, το κυρίαρχο όργανο. ‘Όχι για όλους, μόνο για κάποιους «τυχερούς» και «προικισμένους».
    ...

    Περισσότερα

  • Ζαζάνη Ειρήνη

    Αρχές Ιουλίου… Το σχολείο έχει τελειώσει (επιτέλους). Έκανα και την εφημερία μου, και τώρα ξεκούραση. Το μόνο που σκέφτομαι είναι το ηλεμήνυμα από την Οργανωτική επιτροπή για ένα δικό κου κείμενο με θέμα τον «Νέο Παιδαγωγό» ...

    Περισσότερα

  • Ρίζου Ευανθία

    Στις λέξεις «νέος παιδαγωγός» θα πρόσθετα το «διαρκώς»… «διαρκώς νέος παιδαγωγός». Όποιος επιλέξει να ασκήσει το λειτούργημα του παιδαγωγού θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος και διατεθειμένος να παραμένει διαρκώς
    Νέος στην ψυχή,
     ...

    Περισσότερα

  • Σωτήρου Βασιλική Δήμητρα

    Ο ρόλος του παιδαγωγού είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς παίζει ξεχωριστό ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας των σημερινών παιδιών και των αυριανών πολιτών. Στο πέρασμα των χρόνωνο ρόλος του παιδαγωγού εκφράζεται   ...

    Περισσότερα

  • Κούκιας Θεόδωρος

    «Την άνοιξη αν δεν την βρεις τη φτιάχνεις.» Προσωπικά εκτιμώ ότι η φράση αυτή του Ελύτη αντικατοπτρίζει το όραμα του νέου παιδαγωγού. Το ζοφερό όμως οικονομικό τοπίο των τελευταίων ετών έχει χώρο για ονειροπόλους;   ...

    Περισσότερα

  • Παπαντωνίου Ελένη

    «Νέος Παιδαγωγός», «Νέα Παιδαγωγική», «Νέα Αγωγή», «Νέο Σχολείο». Η λέξη «νέος-α» ως χαρακτηρισμός από μόνος είναι ελκυστικός: υπόσχεται τη ρήξη με μια καθεστηκυία πρακτική που εκλαμβάνεται ως αποτυχημένη ή  ...

    Περισσότερα

  • Λαμπάκη Ολυμπία

    «Ποιος είναι ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού μπροστά στις σημερινές προκλήσεις και στο νέο περιβάλλον μάθησης; Εισαγωγικά: Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης, του καταιγισμού των πληροφοριών και της μαζικής μετακίνησης πληθυσμών...

    Περισσότερα

  • Πάντζος Παναγιώτης

    Είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολλοί θα αναζητήσουν για «νέες» λύσεις, άλλοι θα προσπαθήσουν να παίξουν διάφορους ρόλους και άλλοι να υιοθετήσουν διάφορες απόψεις και πρακτικές, ανάλογα με το τι τους ταιριάζει ως «Νέοι» Παιδαγωγοί. Ποτέ μου δεν πίστεψα στο «Νέο» Σχολείο και στο...

    Περισσότερα

  • Καλτσά Κατερίνα

    Η παιδαγωγική του σήμερα είναι άμεσα επηρεασμένη από τις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες της σύγχρονης εποχής. Ο νέος παιδαγωγός είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος απέναντι στους μαθητές του και αναζητά διαρκώς αποτελεσματικά εργαλεία για τη διδασκαλία του. Στέκεται ...

    Περισσότερα

  • Βράνα Βασιλική

    Ο εκπαιδευτικός σε έναν κόσμο που αλλάζει. Σε έναν κόσμο που αλλάζει, η γνώση γίνεται το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο του ατόμου και στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η αλλαγή της ύφους της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας και ιδιαίτερα ...

    Περισσότερα

  • Λέκκαϊ Ίνα

    Όταν πρωτοσυλλογίστηκα για το νέο παιδαγωγό, από τις πρώτες λέξεις που ξεπήδησαν από το μυαλό μου ήταν η ΕΥΘΥΝΗ. Πολλές φορές την προσπερνάμε τη λέξη ως τετριμμένη όντας βέβαιοι για την αυτονόητη σημασία της. Οι μεγαλύτερες παγίδες όμως κρύβονται στις απόλυτες «βεβαιότητές» μας για το αυτονόητο, παρά στο πλήρως άγνωστο…

    Περισσότερα

  • ...

    Περισσότερα

Σχολείο (Αρχαϊκή Αγγειογραφία, Δούρις, 485-480 π.Χ. Βερολίνο, Antikenmuseum).

Στο αγγείο εικονίζεται σκηνή από σχολείο της Αθήνας. Στο τμήμα που φαίνεται εδώ o δάσκαλος καθισμένος σε κλισμό  έχει ξετυλίξει έναν κύλινδρο στον οποίο διαβάζουμε:

 ΜΟΙΣΑΜΟΙΑΦΙΣΚΑΜΑΝΔΡΟΝ ΕΥΡΩΝΑΡΧΟΜΑΙΑΕΙΝΔΕΝ 

ΜΟΙΣΑ ΜΟΙ Α[Μ]ΦΙ ΣΚΑΜΑΝΔΡΟΝ ΕΥ[Ρ]ΟΟΝ ΑΡΧΟΜΑΙ ΑΕΙΝΔΕΝ

 Μπροστά του στέκεται ο μαθητής και στη συνέχεια ο παιδαγωγός.

ΝΕΟ 14-8-2016 Αναρτήθηκε το 7ο Τεύχος του περιοδικού - Τεύχος Σεπτεμβρίου 2016 ΝΕΟ